SENIOR VOYAGE 2020 EGIPT – Pe urmele faraonilor – de la 439 euro


SENIOR VOYAGE 2020 EGIPT – Pe urmele faraonilor – de la 439 euro

 

Pe urmele faraonilor din Egiptul Antic
În această călătorie avem ocazia să descoperim:
Hurghada – Templul Karnak – Templul Hatsheput – Valea Regilor – Colosii lui Memnon – Croaziera pe Nil

 

De la 439 €/pers/sejur

D A T E D E P L E C A R E 2 0 1 9 : 0 2 . 1 2 ; 1 6 . 1 2
D A T E D E P L E C A R E 2 0 2 0 : 0 2 . 0 3 ; 1 6 . 0 3 ; 3 0 . 0 3 ; 0 6 . 0 4 *

 

Program
 Ziua 1. București – Hurghada
Călătoria noastră începe din aeroportul Otopeni de unde ne imbarcam pentru zborul
spre Hurgada. Dupa aterizare, imbarcare in microbuzul de transfer la hotelul nostru din
Hurghada. Cazare si program liber. Seara, cina la hotel.
 Ziua 2. Hurghada – Luxor – Templul Karnak – Valea Regilor
După mic dejunul energizant, mergem spre Luxor, pentru o călătorie în timp, până în
antichitate. Orașul este considerat unul dintre cele mai mărețe muzee în aer liber din
lume și ne convingem și noi de asta. Ne oprim mai intai la Karnak, pentru a vizita “IpetIsut” – “Locul Cel Mai Desavarsit” asa cum au numit egiptenii din Antichitatate acest
templu. Desi este o ruina, a ramas spectaculos. Este posibil sa fie cel mai mare complex al
unui templu construit vreodata. A fost cladit in mai multe etape, de-a lungul a 1.500 de
ani, la care au contribuit generatii succesive de faraoni, creand o colectie de sanctuare,
chioscuri, piloni si obeliscuri, care constituie o vasta arhiva in aer liber a istoriei scrise in
piatra. In epoca de glorie din vremea Regatului Nou, intre 1550 si 1609 ȋ.Hr, Teba era
capitala atotputernica a Egiptului, iar Karnak – inima tarii. Fiind mai mult decat un lacas
de rugaciune, era salasul faronilor, centru administrativ si adevarata comoara, motorul
economiei, care stapanea terenuri mari de pamant, folosind mii si mii de muncitori.
Oamenilor de rand nu li se dadea voie sa intre in incinta lui, aici puteau pasii doar preotii
si fetele regale.
Pastrand aceeasi atmosfera, traversam Nilul si poposim pe malul vestic, iar prima
noastra oprire este la Templul lui Hatsheput. Se afla intr-un spatiu superb: templul se
inalta dintre terase ample, care sus se unesc cu un golf mare, din stanci de calcar. Aura
mistica ce invaluie templul i se datoreaza in mare parte chiar personalitatii lui
Hatsheput, singura femeie –faraon din Egiptul Antic. A ramas in istorie ca regenta
invidioasa care a uzurpat tronul ce-i revenea fiului sau vitreg, Tuthmosis al III-lea, care,
dupa moartea acesteia, a poruncit sa fie distruse imaginile ce-o aratau pe Hatsheput ca
faraon.
Ne continuam incursiunea pe malul vestic la Nilului si poposim in Valea Regilor, o
vale arida, situata intre dealuri stancoase, fiind unul dintre cele mai bogate situri
arheologice din lume. In timpul celei mai infloritoare epoci din istoria Egiptului Antic,
toti faraonii erau ingropati aici, in morminte adanci, de o extraordinara frumusete,
ornamentate cu imagini inchipuind Viata de Apoi. Aceste incaperi adaposteau comori
neasemuite. Desi aproape toate au fost jefuite in Antichitate, nu poti sa nu crezi ca nu mai
exista o ascunzatoare minunata care asteapta sa fie descoperita. Valea Regilor
adaposteste atat de multe morminte, incat egiptologii au de lucru incontinuu de aproape
doua secole!
Pana acum in aceasta regiune s-au descoperit 63 de morminte, nu toate de faraoni.
Cele mai cunoscute sunt cele ale lui Ramses al VI-lea si cel al lui Tutankhamon. In cursul
serii ne reintoarcem in Luxor unde ne îmbarcăm pe o navă de croazieră pentru a
descoperi magia Nilului și a văii sale pline de viață. Cazare la bordul navei. Cina

 Ziua 3. Edfu – Kom Ombo
Nilul este autostrada Egiptului Antic. Faraonii isi traversau tinutul pe calea apei, drumul
folosit si de negustori si de invadatori. Iar egiptenii din vechime isi luau barcile si in Lumea
Cealalta. Dimineata, dupa servirea micului dejun pe vas, debarcam si pornim intr-o noua
aventura. Azi vom vizita Tempul lui Horus de la Edfu, de departe cel mai spectaculos
monument de pe malul Nilului. Desi cladit de greco-romani la mult timp dupa ce epoca
faraonilor s-a incheiat, templul se supune cu strictete principiilor arhitecturii din
Egiptul Antic. Poarta de la intrare este flancata de doua statui ale lui Horus infatisat ca
soim. Potrivit mitologiei egiptene, Horus era fiul lui Isis si al lui Osiris, zeul fertilitatii,
ucis de fratele lui Seth, zeul haosului. Egiptenii din Antichitate credeau ca Horus s-a
luptat cu Seth si l-a ucis pentru a razbuna moartea tatalui sau la Edfu. Numeroase
reliefuri de pe peretii interiori reprezinta o lupta cumplita, Seth fiind intruchipat intrun mic hipopotam.
Ne intoarcem pe vas, servim pranzul si ne pregatim de urmatoarea vizita. Kom
Ombo se situeaza in zona care adapostea in Antichitate stravechiul oras Pa-Sebek,
Domeniul Sebek, centru al cultului inchinat zeului-crocodil ce poarta acest nume.
Urmele cetatii s-au pierdut demult, crocodilii fiind o rasa disparuta din cauza ca a fost
vanata in exces, dar ruinele templului de langa fluviu merita vizitate. Asemenea
templului din Edfu, si la Kom Ombo constructia a fost ridicata dupa incheierea epocii
faraonilor. Templul slaveste doi zei, Sobek si Horus cel Mare, zeul cerurilor, cel cu cap
de soim. Construit simetric, in jurul axei principale, templul este alcatuit din elementepereche, astfel incat, fiecare jumatate il cinsteste pe unul dintre cei doi zei.
Revenim pe vas, unde cinăm și înnoptăm.
 Ziua 4. Relaxare pe Malul Nilului
Continuăm croaziera pe minunatul Nil și ajungem in Aswan. Astazi avem program
liber pe vas pentru odihna si relaxare. Pranz si cina la bordul vasului.
 Ziua 5. Aswan – Cairo
Parasim vasul de croaziera si ne indreptam spre barajul spectaculos de la Aswan
construit în anii 1960, care i-a protejat pe egipteni de inundații și le-a oferit ajutor ca să
se dezvolte. Egiptul are o traditie in construirea de baraje. Se crede ca cel mai vechi a
fost unul ridicat pe Nil, unde s-ar fi cladit o structura de 15 m, in jurul anului 2500 ȋ.
Hr., care sa alimenteze cu apa orasul Memphis, pe atunci capitala. Pentru realizarea
Marelui Baraj (Sadd-al-Ali), proiect ce rivalizeaza cu oricare edificiu construit in
vremea faraonilor, a fost nevoie de o cantitate de materiale de 20 de ori mai mare decat
cea folosita pentru cladirea Marii Piramide. La inceputul anilor 1950 a fost limpede ca
Barajul din Aswan nu era suficient de mare pentru a face fata revarsarii anuale a Nilului
si nici nu mai putea acoperi nevoia de energie electrica a Egiptului. Raspunsul gasit….
un baraj mai mare si mai scump. Asadar, s-a construit pe o structura de 3.830 m in varf,
avand la baza o latime de de 980 m, iar punctul cel mai inalt masurand 111 m. Peste
35.000 de oameni au ajutat la ridicarea barajului. Nu este cel mai mare baraj din lume,
dar este impresionant si aduce beneficii imense.
Pornim apoi spre Obeliscul neterminat, cel mai vechi obelisc din lumea antică
descoperit până în prezent. Monumentul a fost construit din granit acum 3.500 de ani,
însă nu a fost finalizat din cauza unor probleme de construcție. Una din curiozitatile din
Aswan, acest obelisc de mari dimensiuni are trei laturi perfecte si o a patra ancorata de
o stanca de cand s-a descoperit o fisura in piatra. Avand o lungime de 42 m, daca ar fi
fost terminat, acest edificiu ar fi fost cel mai mare si cel mai greu obelisc din toate
timpurile. Arheologii speculeaza ca a fost conceput pentru Karnak, ca sa ii tina
companie obeliscului lui Tuthmosis al III-lea, acum aflat in Piata San Giovanni din
Roma. Spre seara, avem transfer la gara din Aswan, unde ne imbarcam in trenul catre
Cairo (vagon de dormit). Se serveste o cina usoara in vagonul restaurant al trenului..

 Ziua 6 Cairo – Misterul Piramidelor
Ajungem dimineața la Cairo și avem toată ziua la dispoziție să ne bucurăm de
magnificul oraș pierdut în timp, dar atins subtil și de modernitate. Mai întâi facem o
excursie unică în viață pentru a admira Piramidele de pe platoul Giza – una dintre cele
șapte minuni ale lumii antice. Sunt singurele care au supravietuit trecerii timpului iar
pentru turistii moderni, ele continua sa fie mai minunate si mai misterioase decat erau
pentru antici. Piramidele au doua caracteristici: sunt mari si vechi, asa cum spune si un
stravechi proverb in limba araba care exprima cel mai bine idea “ Omul se teme de timp,
iar timpul se teme de piramide”. Cat de mari si cat de vechi sunt, este greu de calculat.
Abia in secolul al XX-lea s-a afirmat ca Marea Piramida a lui Kheops, construita cu 4.400
de ani in urma, a fost cea mai inalta constructie din lume. Napoleon care a cucerit
Egiptul in 1798, a calculat ca piatra folosita la ridicarea acestei piramide ajunge pentru
a cladi un zid de un metru inaltime in jurul intregii Frante. Faimoase prin arhitectură,
istorie și prin modul de construcție piramidele sunt admirate si fotografiate de catre
turistii din toata lumea
 Ziua 7. Cairo – Hurghada
După micul dejun, mergem într-o vizită prin Vechiul Cairo sau Masr el
Qadīma, în arabă, o zonă a orașului foarte veche, unde au locuit predominant creștini
ortodocși. Urcam pana la Citadela, situata pe un platou stancos, deasupra orasului
pentru a surprinde silueta orasului. Constructia a fost inceputa in 1176 de celebrul
general musulman Saladin, care a dorit ca zidurile rezistente si turnurile sa fie cladite
din piatra adusa de la piramidele din Giza. Fortareata a fost sediul puterii in urmatorii
700 de ani, reconfigurandu-se in functie de imaginea fiecarei dinastii ce urca la tron.
Ne imbarcam in autocar si pornim la drum catre Hurghada. Cazare Hurghada. Cina.
 Ziua 8. Hurgada – Bucuresti
Luăm avionul din Hurghada cu destinația București, cuceriți iremediabil de
frumusetile Egiptului.

Conditii transport bagaje – destinatia Egipt
NOU! Pentru destinatia Egipt turistii au la dispozitie un bagaj de cala de 15 kg
si un bagaj de mana de 10 kg.
IMPORTANT! Infolierea bagajului este OBLIGATORIE la retur (cost
aproximativ 3 euro/bagaj).
Aceasta taxa este obligatorie si va fi achitata de catre turisti in aeroport. Va
rugam insistent sa informati clientii despre aceasta regula/costuri care sunt
generate de cerinte exprese de securitate impuse de Autoritatea Aeronautica
Civila din Romania.

T A R I F U L I N C L U D E
Bilet de avion Bucuresti – Hurghada si retur;
transport cu autocar local modern dotat cu aer conditionat pentru tot traseul;
transfer aeroport – hotel – aeroport in Hurghada;
transfer la gara din Aswan;
7 nopți cazare: 2 nopti in Hurghada la hotel de 4* ; 3 nopti pe vas de croaziera de 5*; 1 noapte la vagon de
dormit Aswan – Cairo; 1 noapte in Cairo la hotel 4*;
Regim all inclusive in Hurghada;
Regim pensiune completa pe vas de croaziera;
Cina in tren pe ruta Aswan- Cairo
Regim mic dejun in Cairo;
Pranz in Cairo la restaurant; vizitele si excursiile prevazute in
program: Templul Karnak, Valea Regilor, Templul lui Hatsheput, Colosii lui Memnon, Templul lui Horus din
Edful; Templul lui Sobek de la Kom Ombo; platoul Giza, Muzeul de Egitpologie, tur panoramic de oras by night in Cairo ; Vechiul Cairo cu Citadela
ghid local;

T A R I F U L N U I N C L U D E :
 Taxe de aeroport 295 €/ persoana.
 Excursiile opţionale;
 Alte taxe şi cheltuieli personale;
 Alte mese decat cele mentionate in program;